Internet on puolillaan erilaisia vertaistukipalstoja. Bipolaaristen ihmisten omaisille löytämäni, josta jo aiemmin mainitsin, osoitti itselleni kyseisten vahvuudet ja heikkoudet.

Kun meillä tilanne oli kovin akuutti, muiden tarinoiden lukeminen oli balsamia ja suolaa haavoille. Asiat asettui mittasuhteisiin, kun näin, mitä oikeasti saattaa olla edessä. Samalla näin, että bipolaarisen ihmisen kanssa voi ihan oikeasti elää, vaikka se saattaakin ajoittain käydä oman psyykkeen päälle.

Se, mitä en akuutin hädän hetkellä tajunnut, olisi ollut tässä tapauksessa olennaista: netissä ihmiset, minäkin, kirjoittavat hädän ollessa suurin. Kun kaikki menee hyvin, kuten Tyypillä nyt, unohdan aina hehkuttaa, että suhde on oikeasti aivan loistava ja ihq. Ehkä olisi ollut tervettä tavata huonolla hetkellä joku, joka ei itse pyörittele samaan aikaan mä-lähden-tästä-suhteesta-just-nyt-ajatuksia. Siten ei tulisi tukeneeksi ulkoapäin muiden alamäkeä.

Mainittakoon sivumennensanoen, että yksi hyödyllisimmistä vertaistukiverkostoista itselleni on ehdottomasti tällä hetkellä kuukuppikunta. Uutena kupittelijana olisi mennyt muuten muutamaan otteeseen sormi suuhun.

Että tenttiin valmistautuminen? Kukaan ei vielä tarjonnut motivaatiotaan myytäväksi.